måndag 6 april 2009

KIx on Speed

Har gjort nedslag hos grävgruppen och skrivit ut 5000 tecken om det, allt på en måndagförmiddag. Laddade in Lisa Ekdahl i iPoden. Fridfullt, tänkte jag, på promenaden till oljehamnen och Hallbergs plåt där jag skulle hämta min ihoplappade Felicia. 

Fridfullt ja, ända tills jag blev förföljd av en mystisk och skum yngling med plastpåse i handen. Sprang förbi min egen bil utan att se den. Betalade de 2140 kronorna jag hade kontant i plånkan, körde därifrån. Skärrad Kix bakom ratten = motorrusningar. Rantat ner några stödord om Ekdahl. Nu inladdning av nästa Lisa, Nilsson alltså. Fridfullt, tänker jag, på tåget till Helsingborg och Dunkers, där hon spelar. Undrar vad som händer härnäst...

2 kommentarer:

Johan sa...

Vänta nu, blev du rånad?!

Kix sa...

Nej, jag blev inte rånad, men kände mig förföljd och det var läskigt.