fredag 23 januari 2009

Bra kulturlänkar på nätet

Ok, skriiiiv då, du krampande bloggare! Bara skriv. Så där ja. I dag blev mitt uppdrag att sammanställa nöjets stora uppslag i fredagsbilagan för nätet. Med ett vanligt plockuppslag brukar det ta en halvtimme, timme. I dag tog det två och en halv eftersom jobbet var en guide med tips på kultursajter på nätet. (Kolla hela här.) Och ska man publicera det på hd.se så ska det hyperlänkas. Och oj, vad jag hyperlänkade! Fördelen med det var ju också att jag var tvungen att besöka alla sidor. Där fanns en del guldkorn och sajter som gjorde mig nyfiken. Som till exempel e-flux.com om samtidskonst, lätt prettiga cineastbloggen weirdscience och en drös musiksajter förutom de jag själv tipsade om till jobbet.

För övrigt så riktigt kliar det i mig efter att se Waltz with Bashir, vars fantastiska bilder dykt upp överallt i veckan i samband med Göteborgs filmfestival. Hörde jag någon viska piratebay? Schhhh... 

Inga kommentarer: