tisdag 3 mars 2009

sömnlös eller däckfärdig, åtminstone gnällig

Efter en dag med Sharepointseminarium på Malmö Arena, tokmatning av intranätet, intervju med två jäktade kultur- och nöjeschefer, personalinfo med tårta och seneftermiddags-stressat tangentrasslande så sitter jag nu och skriver veckans recension. 
Risken är överhängande att fingrarna fastnar på zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz. 

I lördags var problemet det motsatta. Jag har en granne. Han är cirka 25 år gammal, ungkarl - med usel hårdrockssmak, feta högtalare samt ett högljutt sportintresse. Och hans likasinnade kompisgäng hänger gärna och ofta i vardagsrummet som ligger vägg i vägg med mitt sovrum, helst när jag ska sova. *tandagnissel* 

Glöm kvasten i taket/väggen. Musikskribent som jag är, tog jag helt spontant fram 1001 album du måste höra innan du dör, en respektingivande tegelsten även när det gäller ljudfortplantning genom tegelvägg från 1923. 

Men när resultatet trots allt uteblev (ignoranta slyngel!) så tog jag till mina täta lurar och min jag kan inte sova-spellista i itunes. Tänkte dela med mig av den i form av en spotifylista. 
Spotify är trist nog väldigt svajig vad gäller utbudet men här är kortversionen
Burning är en perfekt ingång som norskpoppig partylåt men tar ändå ner stresspulsen efter grannens sleaze- och hammerfallorgie. Resten av spåren talar för sig själva.


I min lista men inte på spotify finns även: 
Hela albumet April med Sun Kil Moon (myspace)

Sov gott!

Inga kommentarer: