torsdag 12 juni 2008

Allt för jobbet

Jo, det där med att fotografera på bowlriders gick ju åt pipan när jag blev inkallad att jobba i helgen. Men vad gör man inte för arbetsgivaren?
I torsdags jobbade jag hemifrån eftersom det var dag före tidningsfri dag. Givetvis bråkade uppkopplingen till servrarna. "Kan vara det trådlösa som spökar. Prova att köra nätverkssladden direkt in i datorn.", sa kollegan. Sagt och gjort. Kapade airport extreme, drog och slet i askorta nätverkssladden som befinner sig vid tv:n. Fick igång det. Och sen vågade jag inte dra ut den igen. Så det var bara att möblera för en mysig men knappast ergonomisk arbetsplats.

Under åtta timmar satt jag omväxlande i skräddarställning, sjöjungfruställning och låg ner på mage. Pixel gjorde mig sällskap emellanåt.

2 kommentarer:

punk in writing sa...

vad gör man inte för sin arbetsgivare?

Martin sa...

Jag har en likadan kudde. Jag har sytt fodralet själv.