lördag 7 juni 2008

Framåt nattkröken

Det finns något befriande med att bränna nerför E6 i mörkret efter 40 kvällstimmar i hans majestät HD:s tjänst. Axa upp, dra förbi tre långtradare, skruva upp volymen på nattradion som spelar Bed of Roses och sjunga med för full hals.

Lagom till omläggningsarbetet insåg jag att framrutan var hopplöst skitig av en veckas krossade insekter. Så jag stannade på Milstolpen. Jag och grabbarna i upphottade sport-toyotor och sänkta Peugeot 207:or, vill säga. Det blev en grillad med Felix sötstarka senap som chockade mig med sveda i näsan, och en skumbanan som färdkost.

Samtidigt som jag blinkade höger vid Kronetorp Norra så valde nattradion att förföra mig med Jason Mraz I´m Yours. Superhajpat sleaze men såå skön och gör mig glad i samma genre som India Aries "Video" och Israel Kamakawiwo'oles hawaiianska "Somewhere over the rainbow" gör.

Nu sitter jag här med en nyss uppdrucken femma Balvenie med 12 år färre på nacken än jag. Och lätt, I'm yours.

1 kommentar:

punk in writing sa...

Vid den tiden var jag strax norr om Ljungby, på väg mot Tidaholm och Jokers... :)