måndag 19 maj 2008

Luftslott

Det blir ingen flytt. I går kväll insåg jag vikten av erfaren svärfar och noggranna kalkyler. Så 4,30 var takhöjden på vårt luftslott och det sprängdes med kraft ungefär vid 22-tiden i går. Tur var nog det. Hade inte varit så kul att leva för 40 respektive 1000 kronor när alla fasta kostnader är betalda. "40 spänn får man mycket för", sa min vän André. "Med påtår blir det i alla fall 7 koppar kaffe på Grannen! :D" Just Grannen, som ligger runt hörnet från oss är vi glada att vi slipper flytta ifrån. Ola, Alex och Jennie förgyller vår vardag med skön humor, grymt kaffe och svingoda mackor. Så vi blir kvar på Värnhem ett tag till. Imorrn ska jag lämna in min fina Fram King-cykel från 70-talet som behöver lite sommarpiff. Den köpte jag i Teckomatorp via gamla Rubbet. Håll utkik efter nya Rubbet (som har tappat ett e). Mindpark lanserar snart...

Inga kommentarer: