tisdag 27 maj 2008

TV-bryderier

Vi funderar på en ny tv-lösning hemma. Det ledde till ett följande replikskifte...

it-nörden Alfred: Vad tror du om att kasta ut TVn och köpa en liten dator (mac min) och en skärm/platt-TV som är typ 24-38 tum och ett TV-kort?
inte fullt så nördiga men mycket-vill-ha-mera-Christin: Inte mindre skärm än vad vi har nu. hellre större. 24 är ingenting. 50!!!
asketen Alfred: Varför ska vi ha en så jävla stor TV för?
kreditvärdiga Christin: För att jag känner för det.
förnuftiga Alfred: Bra argument ;)
sensibla Christin: Din mamma sa ju att man ska lyssna till det lilla barnet som bor i hjärtat. Mitt lilla barn skriker: stooor tv!!!

Jag undrar just vad en konsumtionsteoretiker hade sagt om mig...

1 kommentar:

Anonym sa...

Mer nyfiken på vad Freud hade sagt om Alfred iofs, men jag håller med honom å andra sidan. Isf får det bli ett usb-tv-kort till mac minin - pci tar den inte - och varför inte osxbmc? Äntligen har de portat världens absolut bästa medialösning till os x m.fl. operativsystem. Front row kan dra nåt gammalt över sig.