tisdag 20 maj 2008

Motionera mera

I går tog det två timmar att komma hem från jobbet. 17.10-tåget gick 17.36, fick elfel med automatiska inbromsningar, körde i 30 knyck mellan Kävlinge och Lund - där det stannade och alla fick baxa sig på ett redan knökfullt pågatåg. Stämpla kortet, hämta blankett, frikort tack!

Efter den upplevelsen satt det riktigt fint med en lång löprunda förbi Värnhem, Rörsjöparken, runda kanalen förbi polishuset, via Centralen och MAH, ut till gåbryggan i Västra hamnen, upp förbi Kronprinsen, Davidshall, Kungsgatan - hem. Det känns i benen i dag kan jag säga men jag kände den där friheten och lugnet som kommer av att jogga vid vattnet i skymningen. Så nu är jag taggad inför säsongen. Jogg.se är bokmärkad.

Sandra tipsade också om ett sjukt roligt test på nätet - Are you british in bed? Plus för den extremt snygga flashanimerade sajten och tanten som guidar genom testet. Grattis till mig! Jag är 60 % taiwanes i sängen.

1 kommentar:

punk in writing sa...

shit! 50 procent italienare. vem kunde tro det?