torsdag 17 april 2008

Stickarm

Uj, nu har jag varit dålig på att blogga igen. Kan bero på att jag jobbat, jobbat mer och stickat mest. Har bestämt mig för ett inte så litet projekt. Jag ska sy en balklänning och sticka en sjal att ha till. Klänningen, eller snarare kjolen med släp och korsettliv, ska bli till i helgen. Blev inspirerad av en väldigt duktig ung sömmerska som gjort en film där hon syr sin studentbalsklänning. Instruktionsfilmen hittar du här.

Sjalen har jag redan börjat på och sticket får nu följa med överallt för att jag ska bli klar i tid. Tåget till och från jobbet är till exempel ett bra ställe. Kruxet med projektet är att min redan begynnande högra musarm håller på att förvandlas till en ömmande stickarm. Uttrycket "vill man vara fin får man lida pin" är giltigt i många sammanhang. Nu är det dags att jobba lite men följ mitt sömnadsäventyr här på bloggen.

Inga kommentarer: