måndag 4 augusti 2008

Adios!

Snart börjar allt på en gång. OS i Beijing sprakar loss. Nordiska fascionistas och paparazzifotografer flockas när Paris Hilton kommer till modeveckan i Köpenhamn. 

Det blir förhoppningsvis ännu ett grymt Way out west i Göteborg. Sen luktar det frityrolja i hela Malmö när Malmöfestivalen skräpar ner för ett tag. Och jag missar alla kalasen eftersom jag sätter mig på ett tåg ner i Europa om några timmar. 

Man skulle kunna säga att jag gör en hit and run från allt som har minsta lilla nyhetsvärde. Och skönt ska det bli! Jag reser ju helt solo så lite rädd för lappsjuka och tillfällig nedstämdhet är jag allt. För säkerhet skull har ryggsäcken prytts med pinen jag fick av Malin. "Cheer up emo kid!"


Närmast blir det öl med emigrerade klasspolaren Carl i Hamburg i kväll. Sen knoppar jag förhoppningsvis in i en couchette på nattåget till Paris. 

Så adios, á bientôt, tja så länge'rå...



2 kommentarer:

punk in writing sa...

Ha det så kul i stora vida världen och gör ingenting som jag inte skulle göra!

Katarina sa...

Malin: "Gör ingenting som jag inte skulle göra...". Fundera en eller två gånger innan du gör något som Malin skulle göra.
Var är uppdateringarna?!
Lite bambusande hade uppskattats.