fredag 22 augusti 2008

Det var det hela

Om lite mindre an fem timmar sitter jag pa ett plan tillbaks till Norden. Hoppas att det lyfter och landar som det ska, med tanke pa den tragiska kraschen i Madrid. I gar hade jag stora planer pa att aterhamta mig pa arabiskt vis i ett hammam-bad och fa massage, och sedan ga och ata tapas pa en lugn bakgata. Men det visade sig nar jag kom hit att Malaga ar mitt i ett fylleslag. Har firas Feria. Kvinnorna bar traditionella boljande flamencoklanningar. Alla gar omkring med varsitt literstort glas med Cuba Libre eller Mojito. Vid fem pa eftermiddagen hade festen natt sin hojdpunkt och en pataglig berusning lag som ett tacke over centrum. Jag tog min tillflykt till stranden Malagueta, blev uppvaktad av en spanjor, viftade bort honom och vilade min trotta lekamen. Efter badet skymtade jag ett BK pa hornet. Och sa ratt det var med ett whopper cheese-meal och lokringar. Vid niotiden promenerade jag genom den vackra Paseo del Parque och upp genom stan. Klockan hade lika garna kunnat vara tre pa morgonen. Det utfestade folket satt trotta och lite vingliga utanfor nattklubbar som varit oppna hela eftermiddagen. Ur mitt nyktra perspektiv var det en rolig och lite udda syn. Nu langtar jag efter att nastan krama sonder Alfred, Salmiak och Pixel som vantar darhemma. Vi ses i Sverige.

Hasta Luego!

Inga kommentarer: