torsdag 28 augusti 2008

Sårad manlighet

Är definitivt hemma i vardagen igen. Har återigen vant mina fingrar vid att skriva å ä ö istället a eller o. Surfar på Ikeas hemsida och irriteras över att de har skrotat bokhyllan Billy i 60 centimetersutförande. Solen går ner tidigt så här på höstkanten och jag ville tända den fina blå lampan i hörnet. Men den ojordade kontakten till förlängningsladden var trasig. "Tam-ta-daaa", tänkte min händige riddare Alfred, kallade mig sin fru och fyrade av ett stolt leende. 
– Nu ska jag fixa det här åt dig, sa han och plockade ner verktygslådan. 
Efter fem minuter kom han på att han börjat i fel ände. Efter tio minuter att en pytteliten, nödvändig mutter hade försvunnit och troligen aldrig skulle återkomma. Efter femton minuter var det en slokande Alfred som insåg att han skapat en potentiellt dödligt strömförande sladd och gav upp. Sladden åkte i sopen. Lampan förblir släckt. Synd, men "en händig man" men sårad manlighet kan vara ganska underhållande. Jag kunde faktiskt inte låta bli att gapskratta. 

2 kommentarer:

Simonsen sa...

Bra jobbat Alfred!
Har en Billy, 60 cm som ej används längre!

punk in writing sa...

Du kan få låna min personliga elektriker om det behövs... ;)