lördag 9 augusti 2008

Socker, fett och crappy internet

Jag skulle kunna vara gnällig och säga att mitt främsta intyck av Frankrike och Spanien är söta frukostar med vitt bröd, sockrade flingor, croissanter och marmelad. Och att hostelens utlovade välfungerande wifi mest är crap pa langsamma datorer. Sa är det ju inte. MEN, jag börjar fa en kula och är tyvärr dalig pa att uppdatera. Att ladda upp bilder är omöjligt.

Sa, nu HAR jag varit gnällig. Över till att Paris var underbart! Under tva dagar hann jag fullständigt älska Rue Mouffetard och det lilla kafeet i moskén där jag drack mintte och at baklava och pratade med en härlig liten knäppgök som hette Leticia och gick pa kinesisk diet och upptäckte gudarnas alfabet. Genomgaende sket jag i att sta i kö i 32-gradig värme för att traska upp i Eiffeltornet och in i Notre Dame. Men Sacre Coeur var vacker och kvarteren i Montmartre bjöd pa lika bra boutiqeshopping som pa Mouffetard.

Kö till datorn. Mer om San Sebasatian där jag är nu SNART!

Inga kommentarer: