lördag 9 augusti 2008

Pintxos

Ärligt, jag har dött och kommit till tapashimlen!
För en älskare av plockmat som jag, är San Sebastian ett paradis. Ga en vända längs barstraket i Parte Vieja (gamla stan), ta en öl och nagra pintxos pa varje ställe. Kronärtskockshjärtan och räka pa ett spätt, lufttorkad skinka och sardelleri en minibaguette, krustader med olika fyllningar, omelett pa en brödbit. Mmmm! Tyvärr är det ganska dyrt (60 spänn för tva munsbitar och en cola) annars hade jag kunnat äta tills jag storknade.

Efter sol och bad pa surfstranden Zurriola i dag blev det en langpromenad bort till Monte Igueldo och funicular (linbana) upp till toppen och en magnifik utsikt äver San Sebastian och Donostia. Traskade ner och hela vägen tillbaka till Urban House. Mör, och inser att jag bara ätit tva sma pintxos. Om en halvtimme blir det fyrverkeri över Playa de la Concha. Turligt nog har jag tajmat in den arliga festivalen här i San Sebastian. Malmöfestivalen, släng dig i väggen!

1 kommentar:

Katarina sa...

Du lever!
San Sebastian låter helt fantastiskt.
Nur eine Frage: Vad händer med bilderna på dej i den lysröda tröjan med übercoolt draktryck? Är det bara Ida som får ta del av dom?
Kom hem snart!
kram